Hamilelikte Düşükten Korunma

Yazar: - Kategori:
Yayın Tarihi: - 08:52

Hamilelikte Düşükten Korunma

Hamilelikte Düşükten Korunma

Hamilelikte küçük ve basit önlemler alıp düşük riskinzi azaltabilmeniz olasıdır.

Gebeliğin %15’i düşük yapmayla sonuçlanabiliyor, üstelik her düşük yapma durumu tam gözlenemediği için uzmanlar bu oranların gerçeğin biraz daha altında olabilme ihtimalinin var olduğunu ifade ediyor. Hamileliğin erken evrelerinde görülmekte olan düşüklerin birçoğu rastgele kromozomal anormalliklerden sebeplidir. Ancak ileriki yaş, obezite, kronik bazı hastalıklar, tiroid bozuklukları, hipertansiyon benzeri durumlar da düşük yapma riskini artıran sebepler arasındadır. Aşağıda belirtilen küçük ve basit önlemler sayesinde gebelikte düşük yapma riski azaltılabilir:

1- Ellerimizi Yıkamak

Viral hastalık ve bakteri unsurlarından kendinizi koruyabilmek için ellerimizi olabildiğince sıkça yıkamamız gerektiğini daha iyi algıladığımız bir salgın hastalık sürecinden geçiyoruz. Yalnızda bulaşıcı virüsler olarak değil, bazı bakteri türleri de hamilelik sağlığını tehdit edebilir konumdadır. Hasta kişilerle mesafeli durmak kadar, ellerimizi sıkça ve bolca yıkamak da sağlıklı bir hamilelik için alabileceğimiz önemli önlemler arasındadır.

2- Sigarayı Bırakmak

Sigaranın çokça sağlık problemine sebep olabildiği gerçek bir husustur. Sigara içmekte olan kadınlarda düşük yapma ve ani bebek ölümü sorunları önemli oranda artabilmektedir.

3- Mutfakta Dikkatli Davranın

Listeria gibi gıda odaklı hastalıklar, düşük yapma olasılığını artırabilir. Hamile kadınlara, az pişmiş et ürünleri ve pastörize edilmemiş peynir ürünleri gibi yaygın ve tehlikeli bakteri barındırmakta olan gıdalardan uzak durmaları rutin olarak önerilse bile, olası kaynak sadece bunlar değildir. Hamilelik döneminde olan veya hamile kalmaya çalışan kadınlar için, güvenli gıda kullanımının önemi büyüktür.

Hamilelikte gıda sebepli hastalık türlerinden ve düşük yapma riskinden korunabilmek için:

  • Çiğ olan yiyecek türlerine dokunmadan önce ve sonra ellerinizi yıkamalısınız.
  • Et, balık ve yumurtaları önerilmekte olan sıcaklık ayarında pişirin.
  • Artıkları soğutunuz.
  • Et ve balık ürünlerini satın aldıktan sonra 1 ve 2 günde tüketiniz veya dondurucuya atınız.
  • Taze olan ürünleri iyice yıkamalısınız.

4- Kilonuzu Kontrol Altına Almak

Sigara nasıl zararlıysa, obezite de birçok sağlık problemlerinin genel ve temel kaynakları arasında yer almaktadır. Hamilelikte obezite ise erken doğum, preeklampsi, gebelik şekeri ve her türden hamilelik kaybı risklerini arttırmaktadır. Özellikle hamile kalmayı düşüncesindeyken kilo kontrolünü sağlamak son derece önemlidir, hamilelikte sürecinde hekiminizin uyarılarını dikkate alarak kilonuzun kontrol altında tutulması önerilir.

5- Doğru Beslenmek

Araştırma kaynakları; meyvelerin, sebzelerin ve tahılların oluşturduğu besin gıdalarının ve oldukça zengin beslenme kaynaklarının hamilelikte düşük olma riskini yüksek ölçüde azaltabileceğini belirtiyor.

6- Doktorunuzla İletişimde Olmak

Uzman bir doktor ya da ebe gözetiminde olmanız, olabilecek risk unsurlarına karşı hazırlıklı olmanızı kolay bir hale getirecektir. Hamilelikteki rutin kontrollerinizin aksatmamasına gayret etmelisiniz. Özellikle kronik bir rahatsızlığınızın olması durumunda ya da hamilelikte özellikle takipte olunması gereken bir durumunuz varsa, doktor kontrolünde olmanız büyük ölçüde önem taşır.

7- Cinsel Sağlık Önemlidir

Hamilelikte cinsel hayat başlı başına bebeğe zarar veren bir durum değildir, hatta birçok açıdan sağlıklı olarak kabul edilmektedir. Fakat cinsel yönle bulaşan hastalıklar, hamilelikte düşük yapma riskini etkilemektedir. Bundan dolayı gerekli testleri yapılması ve cinsel yolla bulaşan hastalıklara karşı önlem içinde olmak, hamilelikte önem arz eder.

Hamilelikte Düşükten Korunma Başlıklı Yazımızı Okudunuz. Ayrıca, Doğumdan Sonra Ayak Şişmesi Başlıklı Makalemizi de Okuyabilirsiniz.

https://facebook.com/bebekoyuncaklari

Etiketler:, , , , ,

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir