Hamilelikte Direk Bebege Yarayan Besinler

Hamilelikte Direk Bebege Yarayan Besinler

Hamilelikte Direk Bebege Yarayan Besinler

Hamilelikte Direk Bebege Yarayan Besinler İsimli Makale Yazımız.

Gebelik çok ehemmiyetli bir düzey ve süreçtir. Yediğimiz yiyecek, içtiğimiz meşrubatları geçtik dinlediğimiz müziklerin dahi tesiri ispatlanmış gidişatta. Hal bu olunca da yediğimiz şeylerin ehemmiyetini denetlemek dahi yersiz olur.

Bazı gıdalar vardır ki gebelerin uzak durması gerekir, kimilerine ise sımsıkı sarılması. Bu yazımızda ise yendiği takdirde bebeğin gelişimine katkı sağlayarak onlara efor güç veren besinlere değineceğiz.

Ancak küçük ama çok tesirli bir anekdot düşmek istiyoruz: Gebelik sürecinde veya evvelinde bu gıdalara alerjisi olan bireylerin belli bir hekim hakimiyetinde harcamasını öneriyoruz.

Şeker mi şeker: Havuç
Havucun harcandığında insan bedenine faydalarını hepimiz çok iyi öğreniyoruz. Aynı biçimde anne karnındaki bebek de havucun vitamin ve gıda değerlerinden faydalanır. Bebeğin ileride çıkacak diş sıhhatine, gözlerine ve en ehemmiyetlisi kemik gelişimine katkısı oldukça büyüktür.

Biraz uzaklara gidelim: Mango
Uzaklara gidelim dedik ama sözün gelişi yahu, her marketten artık basitlikle satın alabilirsiniz. Hamileyken gün içinde harcayacağınız mango bebeğinize, A, C vitaminleri ve özellikle de potasyum güzergahından büyük katkılar sağlayacaktır. Şayet sade olarak harcamak size çok tatlı geliyorsa süzme yoğurt ya da labneli bir karışım hazırlayabilirsiniz.

Olmazsa olmazımız: Yumurta
Hepinizin bildiği üzere Omega 3 bakımından bütün bir kaynak olan yumurta gebelik sürecinde harcandığında annenin kilo alma sürecini yavaşlatıyor. Bunların haricinde gerçek mevzumuza dönecek olursak; bebek için bereketli vitaminleri kapsayarak protein mevzusunda bebeği besliyor. Aynı zamanda Omega 3 ise bebeğin zekâ ve beyin gelişimini tetikliyor.

Aralıksız elinizin altında bulunsun: Kuru yemişler
Gebelik sürecinde canımız atıştırmalık bir şeyler sürüklediğinde üzülmek yok. Kuru yemişler bunun için var. İyi ki de var! Besininiz ceviz, fındık, badem gibi kuru yemişler hem sizin hem de bebeğiniz için oldukça yararlı yağlar ve vitaminler kapsamaktadır. Aynı zamanda tüm bu yemişler magnezyum, bakır, potasyum, kalsiyum ve E vitamini bakımından da oldukça zengindir. Hekiminizin önerdiği ölçü ve sıklıkta her gün bunları harcayabilirsiniz.

Derya kuzularını unutmamak gerekli: Balıklar
Protein kaynağı ve sıhhatli bir gıda olan balığın tüketimi her zaman ehemmiyetli iken araştırmalar; gebelik yarıyılında yüksek civa barındıran balıkları sık sık harcamanın, fetusun beyin ve asap sistemi gelişimini negatif güzergahta etkilediğini ortaya koymaktadır.

Central Hospital’dan Beslenme ve Perhiz Uzmanı Deniz Şafak; somon, ton balığı, sardalya, beyaz balık, alabalık ve uskumrunun hamilelik yarıyılında harcanabilecek balıklar olduğunu belirtti.

Hububat grubundan özellikle de: Yulaf
Gebelik yarıyılında harcayacağınız yulaf bebeğinize lif ve B vitamini olarak geri dönecektir. Kahvaltılarda ara öğünlerde basitlikle harcayabileceğiniz için listemizde bu yiyeceğe de yer vermek istedik. Ayrıca mideyi fazla yormayıp, kabızlık gibi meselelerin de rehabilitasyonunda natürel bir dayanakçı olacaktır.

Neler neler yapılmaz ki: Mercimek
Kırmızısı, yeşili, çorbası, salatası… Her haliyle ve her yemeğiyle kalbimizi fethediyor mercimek. Siz bir de onun gebelik yarıyılı süresince nelere yardım olduğunu duysanız. Salgın hastalıklara karşı, bağışıklık sistemini destekliyor, sanki bir kalkan misyonu görüyor. Enerji veriyor. Başka Bir Deyişle bitkinlik, halsizlik, gebelik yarıyılında size hiç uğramaz. Protein ve lif güzergahından saklı bir dramatiğe olduğunu belirtmeden geçmeyelim.

Gebelik yarıyılına katkısının yanında, sonrasına da büyük tesiri var. Mercimek, anne sütünün çoğaldıran fantastik yiyeceklerden.

Her yemeğin yanında lütfen: Yoğurt
Elimizde olsa yoğurdu ilaç gayesine yutardık. Öyle bir gıda… Hatta çok daha önceki çağlarda, hastalık rehabilitasyonlarında dahi kullanılmış kendisi. İçinde kalsiyum mu dersiniz, folik asit mi dersiniz, ne ararsanız var. Lafı fazla uzatmadan, gebelik yarıyılındaki yararlarına geçelim biz.

Yoğurt, kemik ve iskeletinizi kuvvetlendirerek, gebelik zamanınca yaşayacağınız eklem sızılarınızı eksiltir. Aniden yükselen tansiyonunuzu düşürme özelliği taşır. Kalsiyum, sodyum, magnezyumu her zerresinde taşır ve bunu bebeğinize hoş bir biçimde aktarır. Afaki atıştırmaların önüne geçer. Tüm gebelerin büyük fobisi, kuşkusuz ki kilo almak. Gebelik zamanınca kumpaslı olarak harcayacağınız yarım yağlı ya da yağsız yoğurtlar, kilonuzu hakimiyet altında yakalamanıza dayanakçı olacaktır.

Yalnızca rengi dahi yeter: Kırmızı biber
Bir nebat düşünün. A vitamini güzergahından tüm nebatları sollasın. C vitamininde narenciyilerin önünde koşsun. Tadı, kokusu yetsin. Mevzumuz hiç kuşkusuz kırmızı biber. Hem sizin, hem bebeğinizin alması gereken tüm vitaminler onda. Zarar görmüş hücrelerinizi yeniler, enerji verir.

Limon da sıkın azıcık: Avokado
Finali, finale yakışan meyve ile yapıyoruz. Kendisi ufak, fayda dünyası büyük avokado ile! Egzotik hoşumuz, aniden bastıran açlık krizlerinizi, bir kaç dilimi ile dahi hakimiyet altına almayı muvaffak oluyor.
Gebeliğin en bariz bulgusu mide bulantılarına, tek kelime ile savaş açıyor.

Gebelik süresince sıkça yaşanan ayak kramplarının eksilmesine yardım oluyor. Bağırsak hareketlerinizin kumpasa girmesinde şahane bir yan rol oynuyor. Folik asit ve kapsadığı birbirinden şahane vitaminlerle, bebeğinizin beyin gelişime katkı sağlaması da cabası.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*