Hamilelik ve Laktasyonda Sağlıklı Beslenme

Yazar: - Kategori:
Yayın Tarihi: - 22:30

Hamilelik ve Laktasyonda Sağlıklı Beslenme

Hamilelik ve Laktasyonda Sağlıklı Beslenme

Bebeğini besleyen anne, diyetine dikkat etmelidir. Bunu yaparak, bebeği düzgün büyüme ve gelişme için çok gerekli olan gıda besinleri ile beslediğini biliyor.

Hamilelik sırasında iyi bir diyetin gerekliliğini fark eden birçok kadın, bebek doğduğunda hala doğru yiyecekleri yemenin gerekli olduğunu fark edememektedir. Bu sadece bebeğin aşırı önemi değil, aynı zamanda annenin sağlığı için de önemlidir.

Bununla birlikte, yiyecek konusunda aşırı endişe duymaya gerek yoktur. Besinsel besinler hamilelik sırasında yenildiyse, bebek doğduktan sonra onları yemeye devam etmek kolay olacaktır.

Hamilelik ve emzirme döneminde özel diyet gereksinimleri nelerdir?

SÜT

İlk olarak, her gün en az 1½ pintede bol süt bulundurulması şarttır. Süt ile beslenen en önemli minerallerden biri Kalsiyum’dur ve emzirme sırasındaki kalsiyum gereksinimi normal bir yetişkinin iki katı kadar olduğundan, yeterli süt elde etme zorunluluğu açıkça görülecektir.

ÖNEMLİ BESİNLER

Laktasyon sırasında tüm besin maddelerinin gereksinimleri artar, ancak kalsiyumun yanı sıra, eksik olması muhtemel olanlar protein, demir, B1 vitamini ve C vitaminidir.

Birinci sınıf proteinli gıdalar süt, peynir, et, balık ve yumurtalardır, dolayısıyla bunlar liberal miktarlarda tüketilmelidir. Yeterli demir, karaciğer, kuzu kızartması veya başka bir hayvandan alınan karaciğeri elde etmek için ya da böbrek haftada en az bir kez yenilmelidir.

Tam tahılı hububatın bir porsiyonu önemlidir, çünkü yeterli B vitamini sağlamaya yardımcı olur. Ayrıca, özellikle tahıl tanelerinin tam olarak yenilmemesi halinde, buğday tohumu ürününün bazı türlerini almak için iyi bir plandır.

C vitamini taze meyve ve sebze tarafından sağlanacaktır. Portakallar çok iyi bir vitamin kaynağıdır, ancak C vitamini alımının, portakalların pahalı ve zor olduğu aylarda yeterli olduğunu görmek için özellikle dikkat edilmelidir.

Kaya kavunları iyi bir C vitamini kaynağıdır ve domatesler değerli miktarlarda içerir.

Yeterli sıvıyı içmek şarttır; Bu su veya başka bir içecek olarak alınabilir. Muhtemelen iştahın arttığı da görülecektir. Laktasyon sırasında ekstra kalori veya enerji üniteleri gerektiği için bu oldukça doğaldır.

Hamilelik Ve Laktasyonda Sağlıklı Beslenme

Hamilelik ve Laktasyonda Sağlıklı Beslenme için yapılan yorumlar : 2 Yorum yapıldı


  1. meltem  yorumladı. 06:36 - 11 / 03 / 2019:

    emeğiniz için teşekkür ederiz.

  2. tuğçe  yorumladı. 09:16 - 11 / 03 / 2019:

    teşekkür ederimmmm.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir