Çocukluk Kavramı Nasıl Ortaya Çıktı

Yazar: - Kategori:
Yayın Tarihi: - 14:47

Çocukluk Kavramı Nasıl Ortaya Çıktı

Çocukluk Kavramı Nasıl Ortaya Çıktı

Bebeğe karsı duyarlılık 1500′ lü yılların sonlarında gelişmeye basladı. Yetişkinler çocuğa artık kişiliksiz bir varlık olarak bakmıyorlardı ve 1600’e gelindiğinde çocukluğu yetişkinlikten farklı olarak görmeye başladılar. Aries, 1600’lü yıllardaki bir annenin küçük çocuğuna olan sevecen tutumunu aktarmaktadır:

“Bir sürü değişik davranışta bulunuyor: Çocuğunu okşuyor, ona vuruyor, vurma izini görünce özür diliyor, öpücüklere boğuyor, omuzlarını sarsıyor, dans ediyor, bebeğin çenesini tutuyor. Tek sözcükle, her şeyiyle çok sevimli. Saatler boyu onu seyrettim.”

Bu çocukluk sahneleri bebekliğin, küçük çocuğun bedeninin, huylarının, konuşmasının keşfedilmesini yansıtıyordu. O annenin gününden bugüne, çocukluk düşüncesi yaşamın en önemli ve biçimlendirici evresi olarak gelişim göstermektedir. 1600 ile 1800 yılları arasında çocukların eğitimine ilişkin tutumlarda bir devrim ortaya çıktı. Üniversiteler kuruldu; eğitimciler ve ahlakçılar, insanların masum doğduğu ve yaslı kişilerin
gençlerin masumluğunu koruma görevini üstlenmeleri, uygun yollar göstererek onlara rehberlik etmeleri gerektiği konusunda vaazlar verdiler. Tüm felsefe bu düşünceler çevresinde gelişti. İlk kez kitaplar özellikle çocuklar için uyarlandı, gerçekte sansür edildi. Okul çağındaki çocukların yalnızca yetişkinlere göre olduğu düşünülen şeyleri görmemelerini ve yapmamalarını sağlayan sıkı bir disiplin kurmaya girişildi. Çocukların eğitimine ve ahlakına ilgi arttıkça, sağlığa ve temizliğe olan ilgi de arttı. 1700’lerin sonlarında İngilizler batı toplumlarında kundaklamayı ve süt anneliği sona erdirme yönünde öncülük ettiler. (Kundaklama bebekler için mutlaka zararlı değildir ve bazı kültürlerde hala uygulanmaktadır. Önce İngiltere ve Amerika’da, daha sonra Fransa ve Almanya’da bu gelenekler ortadan kalktı. 1800’lerde ana babalar, bebeklikte çok erkenden başlatılan ve aylarca süren, bebeğin ana babasının onaylamadığı yerde ve zamanda altını ıslattığında dayak yediği tuvalet eğitimi ile ilgilenmeye başladılar. 1800’lerin sonlarında bilimsel tıbbın patlamasıyla çocuğun beden sağlığına ve bedensel işlevlerine duyulan ilgi arttı. Ama bilgi sınırlı kaldı. Örneğin, lavman yapmanın her şeyi iyileştireceği düşünülüyordu. Çocuklarda düzenli bağırsak hareketleri sağlayarak onların sağlığının korunması düşünülmekteydi. Yetişkinlerin beden işlevlerine odaklanması büyük olasılıkla onları gözleye bilmelerinden ve denetleye bilmelerinden kaynaklanıyordu; bedensel işlevlerle ve hastalıklarla ilgili temel bir anlayış bu yüzyıla kadar yaygınlaşmamıştı.

Çocukluk Kavramı Nasıl Ortaya Çıktı

Çocukluk Kavramı Nasıl Ortaya Çıktı için yapılan yorumlar : 4 Yorum yapıldı


  1. satiye  yorumladı. 18:02 - 04 / 03 / 2019:

    güzel paylaşım olmuş

  2. selen duman  yorumladı. 22:55 - 04 / 03 / 2019:

    hikaye tadında bir yazı

  3. zeliha  yorumladı. 16:48 - 10 / 03 / 2019:

    daha detaylı olabilirdi aslında ama emek verip yazılmış. teşekkürlerrrr.

  4. sevil  yorumladı. 16:55 - 10 / 03 / 2019:

    eh işte idare eder

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir