Çocuklarda Obezite

Yazar: - Kategori:
Yayın Tarihi: - 17:19

Çocuklarda Obezite

Çocuklarda Obezite Hakkındaki Gerçek Alıntı Makalemiz.

Geçtiğimiz hafta ailem tatildeydi ve bizim rutinimiz patlak verdi. Çocuklarım her zamankinden daha erken yatmaya, abur cubur yemeye ve arabada uzun seyahatlerimiz sırasında tipik olarak izin verilenden daha fazla TV izlemeye gidiyorlardı. Deneyimlerimize dayanarak, bir rutine yapışmanın ve çocukluk çağı obezitesinin daha düşük bir şansı arasında bir bağlantı bulan bir çalışmayı gördüğüme şaşırmadım. Bu, yemek zamanlarını ve yatma sürelerini tutarlı tutmak ve çocukların ekran süresini kısıtlamak anlamına gelir; bu da sağlıklı bir kilo dahil olmak üzere genel olarak daha iyi bir sağlık durumuna yol açacaktır. Uluslararası Obezite Dergisi’nde yayınlanan bu yeni çalışma, çocukların rutinlerinin bellerini nasıl etkilediği konusundaki araştırmaların giderek artmakta olduğunu göstermektedir ve bu durumda, araştırma, okul öncesi yıllarda etkilenen bir programa bağlı kalmanın yollarını bulmaktadır. Araştırmacılar, çocuklara hayatın erken dönemlerinde duygusal ve fiziksel sağlıklarını nasıl düzenleyeceklerini öğretmenin anahtar olduğuna inanmaktadırlar. Sonuçlara ulaşmak için, 2001-2002 yılları arasında gerçekleşen İngiltere Millî Kıyı Kohort Çalışmasından 11 bin çocuğa bakıldı. İlginç bir şekilde, 3 yaşında, çocukların sadece yüzde 41’inin her zaman düzenli bir yatma zamanı olduğunu, neredeyse yarısının düzenli bir yemek vakti olduğunu ve yüzde 23’ünün ekran zamanının sınırlı olduğunu bulmuşlardır. Seyahat etmediğimizde, 3 yaşındaki çocuğum her gece aynı saatte yatağa gider ve aynı zamanda yemeğini yer. Şans eseri, araştırmacılar düzenli bir uyku vakti geçirmenin obeziteyi tahmin etmede en önemli faktör olduğunu söylüyorlar. Çocuk araştırmacılarının yüzde 11,6’sında obez olduklarını düşünün ve bunlar okul öncesi dönemde düzenli bir yatma zamanına sahip olmayan çocuklardı. Ohio State Halk Sağlığı Koleji’nde profesör olan baş yazarı Sarah Anderson, “Uyku çok önemlidir ve özellikle çocuklar için önemlidir” diyor. “Uykunun metabolizmayı nasıl etkilediği hakkında pek bir şey bilinmeyen araştırmalar olmasına rağmen, araştırmalar giderek obezite ve zayıf uyku arasındaki bağlantıyı bulmaya devam ediyor.” İşte çocuklar için Amerikan Pediatri Akademisi, uyku kuralları önerisi geliştirmişlerdir. Önerilere göre, 3-5 yaş arası çocuklar 24 saat başına, 10-13 saat uyumaları gerektiği yönündedir. Bu uyku miktarını sürekli olarak almak, sağlıklı bir yaşam sürdürebilme oranlarını arttırmak için en önemli faktörlerden biri gibi görünmektedir.

Çocuklarda Obezite
Etiketler:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir